събота, 8 януари 2011 г.

УРОЦИТЕ УПРАЖНЕНИЯ В ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ

БИБЛИОГРАФСКА СПРАВКА

ОБЩИНА  ПЛОВДИВ
ОТДЕЛ “ ОБРАЗОВАНИЕ  И  НАУКА”
ПЕДАГОГИЧЕСКА   БИБЛИОТЕКА


 
1.       АГИБАЛОВА, Е. В. Некоторые пути и средства успешного формирования знаний и умении учащихся. – В: Методическое пособие по истории средних веков. - М., 1978.
2.       АЛЕКСАЙШИНА, Л. Н. Развитие умений на уроках новейшей истории. – П р е п о д а в а н и е  и с т о р и и  в ш к о л е, 1986, № 6.
3.       АРНАУДОВ, Д. Методика на обучението по история : Лекционен курс. – С., 2001.
4.       АРНАУДОВ, Д. Методическа теория на училищния учебник по история. – Кърджали, 2004.
5.       АРНАУДОВ, Д. Проекти за ученикови постижения по История и цивилизация за 9 и 10 клас. – Кърджали, 2000.
6.       БАХТИНА, О. И. Формирование умении на уроке 7 кл. – П р е п о д а в а н и е  и с т о р и и  в  ш к о л е, 1985, № 3.
7.       БОЯДЖИЕВ, И. Уроците упражнения в обучението по история 5-10 клас. – С., 1985.
8.       ВАГИН, А. С. Методика обучения истории в школе.- С., 1978.
9.       ВЕНЕВ, К. Развитие на историческото мислене. – С., 1994.
10.   ВОРОЖЕЙКИНА, Н. И. Формирование умении на уроке 7 кл. – П р е п о д а н и е  и с т о р и и  в  ш к о л е, 1987, № 1.
11.   ГОДЕР, Г. И. Виды изложения и самостоятельная работа учащихся в процессе урока. – П р е п о д а  в а н и е  и с т о р и и  в  ш к о л е, 1985, № 4.
12.   ГОДЕР, Г. И. Образное задание в 5 кл. – П р е п о д а в а н и е  и с т о р и и  в ш к о л е, 1984, № 6.
13.   ГОЛОВКИНА, Е. Ф. Вопросы приемственности при формировании понятий на уроках истории 4- 8 кл. , 1985.
14.   ДАЙРИ, Н. Г. Как подготовить урок истории. – М., 1969.
15.   ДЕСЕВ, Л. Роля на упражнението за формиране и развитие на уменията и навиците. – В: Педагогическа психология, 1996.
16.   ДЕСЕВ, Л. Роля на упражнението за формиране и развитие на уменията и навиците. – В: Педагогическа психология. Психодиагностика, 2003.
17.   ДИМИТРОВА, И. Нов поглед върху уроците свързани с Балканската война 1912- 1913 г. – И с т о р и я, 1993, № 4.
18.   ДИМОВА, М. Активизиране на самостоятелната познавателна дейност на учениците в обучението по история 5- 10 клас. – С., 1988.
19.   ЗОТОВ, Ю. Б. Закрепление изученного материала. – В: Организация современного урока. – М., 1984.
20.   КЛОКОВА, Г. В. Основные методические условияформирования понатии. – П р е п о д а в а н и е  и с т о р и и  в  ш к о л е, 1984, № 3.
21.   КУШЕВА, Р. Писмените работи в обучението по история. – И с т о р и я, 1996, № 5-6.
22.   КУШЕВА, Р. Методика на обучението по история. – С., 2000.
23.   ЛЕЙБЕНГРУБ, П. Типы уроков истории. – В: Дидактические требования к уроку истории. – М., 1960.
24.   МАХМУТОВ, М. И. Типы и виды урока. – В: Современный урок, 1985.
25.   НИКОВ, А. Самостоятелност на учащите се в обучението. – В: Обучение и психично формиране на личността. – С., 1994.
26.   ОНИЩУК, В. А. Урок усвоения навыков и умений. 1981.
27.   ПЕТРОВ, П. Типология и структура на уроците. – В: Дидактика, 1992.
28.   ПЕТРОВ, Ю. А. Развитие общих учебных умений и навыков школьников. – П р е п о д а в а н и е  и с т о р и и  в  ш к о л е, 1985, № 1.
29.   ПОМОТУН, Е. И. Познавательная самостоятельность в работе над понятии. – П р е п о д а н и е  и с т о р и и  в  ш к о л е, 1986, № 2.
30.   ПУНСКИЙ, В. О. Формирование приемов логического мышления. – П р е п о д а в а н и е  и с о р и и  в  ш к о л е, 1983, № 5.
31.   РОЗЕРШТЕЙН, В. М. Различные формы урока истории в старших классах. – П р е п о д а в а н и е  и с т о р и и  в  ш к о л е, 1988, № 4.
32.   ШАНОВА, Т. И. Повышение еффективности урока. – П р е п о д а в а н и е  и с т о р и и  в  ш к о л е, 1986, № 4.
33.   ШОПОВ, Й. Методика на обучението по история. – С., 1978.
34.   ШОПОВ, Й. Об уроках- упражнения. – П р е п о д а н и е  и с т о р и и   в  ш к о л е, 1985, № 4.
35.   ШОПОВ, Й. Уроците упражнения по история. – В: Методически насоки, 1979.
 

Забележка:
ОБЩИНА  ПЛОВДИВ
ОТДЕЛ “ ОБРАЗОВАНИЕ  И  НАУКА”


ПЕДАГОГИЧЕСКА   БИБЛИОТЕКА

Няма коментари:

Публикуване на коментар