ПЕДАГОГИЧЕСКА БИБЛИОТЕКА
АГРЕСИЯТА – СОЦИАЛНО ОБУСЛОВЕНО КАЧЕСТВО НА ЛИЧНОСТТА И ПОВЕДЕНИЕТО
Библиографска справка
I КНИГИ
1. АДЛЕР, А. Човекознание: Увод в индивидуалната психология. – София: Евразия, 1995. – 288 с.
2. АНДРЕЕВА, Л. Социално познание и междуличностно взаимодействие. – София : Унив. изд. Св. Кл. Охридски, 1998. – 528 с.
3. БЕК, А. Само любов не стига/Прев. от англ.Л. Андреева. – София: Наука и изкуство, 1994. – 520 с.
4. БЕРОН, Р. И др. Агрессия. / Пер. с англ. – СПб: Питер, 2001. – 352 с.
5. ВИСКЪТ, Д. Езикът на чувствата. /Прев. от англ Р. Статева.- София: Наука и изкуство, 1993. – 144 с.
6. ДАКО, П. Триумфът на психоанализата /Прев. от фр.Р. Гецова. – София: ИК Колибри, 1998. – 528 с.
7. ДАКО, П. Фантастичните победи на модерната психология. /Прев. от фр. Р. Ташева. – София: ИК Колибри, 1995. – 528 с.
8. ДЕСЕВ, Л. Речник по психология. – София: Булгарика, 1999. – 720 с.
9. ДЖОНЕВ, С. Социална психология. Т. 1 – 4. – София : Софи – Р, 1997.
10. ЕНЦИКЛОПЕДИЯ по психология./Под ред. на Р. Дж. Корсини. Прев. от англ.Л. Андреева и др. – София: Наука и изкуство, 1998.
11. ЗОГРАФОВА, Й. Агресивността на българина в условията на преход. – София: Изд. Марин Дринов, 2001. – 127 с.
12. ИЗАРД, К. Э. Психология эмоций. / Прев. от англ. – СПб, Питер, 1999. – 464 с.
13. КАЛЧЕВ, Пл. Тормоз и виктимизация на връстниците: Проблеми на психосоциалната адаптация. – София: Парадигма, 2003. – 504 с.
14. МАЙЕРС, Д. Социаляная психология. – 5 междунар. Изд. /Пер. с англ. – СПб. : Питер, 1999. – 688 с.
15. ПЕРСПЕКТИВЬІ социальной психологии./Пер. с англ. – М., Изд-во ЭКсмо – Пресс, 2001. – 688 с.
16. ПИРЬОВ, Г. Децата и ние. /Актуални проблеми на детството. – София : Веда Словена, 1993.- 176 с.
17. ПОПОВ, Хр. Психопатология на човешката агресия: Клинико – психиатрични аспекти. – София: Колор студио, 2000. – 416 с.
18. ПОПОВ, Хр. Човешката агресия : Социалнопсихологични и психоаналитични аспекти. – София: Колор студио, 1999. – 539 с.
19. ПРОДАНОВ, В. Насилието в модерната епоха. – София: Изд. Захари Стоянов, Унив. Изд. Св. Кл. Охридски, 2003. – 568 с.
20. РЕАН, А. А. И др. Социаляная педагогическая психология. – СПб : Питер, 1999. – 416 с.
21. СИЛАМИ, Н. Речник по психология. /Прев. от фр. А. Чаушев. – Плевен : ЕА – ЕООД, 1996. – 361 с.
22. СТАМАТОВ, Р. Детска психология. – Пловдив, ИК Хермес, 2000. – 424 с.
23. СТАМАТОВ, Р. и др. Психология на човека. – Пловдив : Хермес, 2003. – 504 с.
24. ТОДОРОВА, Е. Социална психология. – Варна : Бряг принт ЕООД, 1995. – 361 с.
25. ФРОМ, Е. Анатомия на човешката деструктивност. /Прев. от англ. – София : Изд. Захари Стоянов, 2003. – 576 с.
26. ШАРФЕТЕР, К. Обща психопатология. – Плевен : ЕА, 1999. – 319 с.
27. ШИШКОВ, Ат. Фрустрация, депресия и агресивност в детско – юношеската възраст. – София : Колор студио, 2000. – 158 с.
II СТАТИИ ОТ ПЕРИОДИЧНИЯ ПЕЧАТ :
1. АНФИМОВА, М. В. Психогенетика агресивности. // В о п р о с ы п с и хологии, 2000, № 6, с. 112.
2. БЕЛОВА, Н. Децата – жертви на насилието през погледа на медиите. // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а н и е, 2001, № 6, с. 22.
3. БЕЛОВА, Н. Насилието в училище. // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а н и е, 2000, № 5, с. 15.
4. БОЖИНОВА, Р. Медийното насилие и връзката с личността. // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а н и е, 2002, № 5, с. 20.
5. БОРИСОВА, М. Агресивност и виктимност при непълнолетните. // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а н и е, 2004, № 5, с. 9.
6. БУЛИОН, К. Жени насилват деца. // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а н и е, 2001, № 6, с. 31.
7. ВАСИЛЕВ, П. Агресивност или толерантност ? // О б р а з. и п р о ф е сия, 1995, № 2, с. 24.
8. ВЕНЕЛИНОВА, Р. Защо се срамува жертвата, а не насилникът? // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а н и е, 2003, № 1, с. 15.
9. ГЕОРГИЕВ, Л. Благородството и агресивността се възпитават. // П е д а г о г и к а, 1999, № 10, с. 73.
10. ГЕОРГИЕВА, Б. Малтретираното дете. // П р е д у ч. в ъ з п и т а н и е, 2005, № 2, с. 16.
11. ГЮРОВА, В. и В. Генова. Насилието при спортни прояви, криминологични проблеми и противодействие. // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а н и е, 2003, № 2, с. 3.
12. ГЮРОВА, Л. Агресията : няколко гледни точки. // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а н и е, 2004, № 3, с. 33.
13. ГЮРОВА, Л. Заедно срещу домашното насилие. // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а н и е, 2004, № 5, с. 21.
14. ДЖОНСЪН, Д. И др. Защо не действат превантивните програми за насилието/ САЩ /. // К о м п а с, 1998, № 5, с. 16.
15. ДИМИТРОВА, Т. Видовете насилие над деца. // П р е д у ч. в ъ з п и т., 2005, № 2, с. 22.
16. ДУБИНКО, Н. А. Влияние когнитивных процесов на проявление агресивности в детском возрасте. // В о п р о с ы п с и х о л о г и и, 2000, № 1, с. 53.
17. ЗАРЧИНОВА, Д. Поглед към насилието на телевизионния екран. // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а н и е, 1993, № 3, с. 17.
18. ЗЛАТАНОВА, В. Насилието в контекста на социологическите теории. // С о ц и о л о г и ч. п р о б л е м и, 1997, № 1, с. 72.
19. ИВАНОВ, И. Педагогическа власт и агресия.. // У ч и л и щ е, 1993, № 4/5, с. 34.
20. ИВАНОВА, Л. Агресивността на децата от предучилищна възраст – тревожна реалност. // Д о м, д е т е, д е т с к а г р а д и н а, 1998, № 5, с. 55.
21. ИВАНОВА, Л. Психолого – педагогически аспекти на училищната превенция на насилието/ агресията/. // О б р а з о в а н и е, 2005, № 1, с. 82.
22. ИВАНОВА, П. Механизъм за защита или склонност към насилие. // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а н и е, 2004, № 4, с. 33.
23. ИЛЕВА, М. Детската рисунка. // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а н и е, 2005, № 1, с. 8.
24. ИЛИЕВА, Г. Откъде може да започне детската агресия? // П е д а г о г и к а, 1999, № 10, с. 87.
25. КАЦАРОВ, Ю. Психично малтретиране на деца. // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а н и е, 2002, № 5, с. 14.
26. КИРВИЛ, Л. Формиране на агресивност у децата/ Полша/. // К о м п а с, 1994, № 3, с. 28 и № 9, с. 34.
27. КИРИЛОВА, Р. Агресията и поведението на децата. // О б р а з о в а н и е, 2005, № 2, с. 61.
28. КОЛЧЕВА Н. Влияние на родителските стилове на възпитание върху децата като обекти и субекти на агресивно поведение. // С п е ц и а л н а п е д а г о г и к а, 2002, № 3, с. 9.
29. КОН, И. С. Совращение детей и сексуальное насилие. // П е д а г о г и к а, 1998, № 5, с. 58.
30. КРИВИРАДЕВА Б. Агресивността на учениците. // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а н и е, 2000, № 3, с. 18.
31. КРЪСТЕВ, Л. Предпочитана ли е агресивната телевизия. // П е д а г о г ика, 2003, № 1, с. 75.
32. КУЗМАНОВА – КАРТАЛОВА, Р. Сексуалната експлоатация на деца като социално – педагогически проблем. // П е д а г о г и к а, 2005, № 7, с. 70.
33. ЛАЙКСНЕРИНГ, В. Раждат ли се побойници. // П е д а г о г и к а, 1994, № 3, с. 51.
34. МАДОЛЕВ, В. Агресия и страх у ученика. // У ч и л и щ е, 1993, № 9, с. 14.
35. МАДОЛЕВ, В. Социални нагласи у девойки към насилника и жертвата на сексуална агресия. // П е д а г о г и к а, 2002, № 5, с. 61.
36. МАРИНОВ, В. Някои проекции на насилието и толерантността. // У п р. на с р е д н о т о о б р а з о в а н и е,1995, № 10, с. 48.
37. МЕРКЕНС, Х. И. и др. Причини за насилието при учениците: Ситуация в училищата на Берлин и София. // С т р а т е г и и н а о б р а з. и н а у ч н. п о л и т и к а, 1995, № 2, с. 46.
38. МЕСАГУТОВ, Р. М. Гендерные различия в проявлениях аутоагрессии у подростков. // В о п р о с ы п с и х о л о г и и, 2003, № 3, с. 35.
39. МИЛЕНСКИ, И. Играта и агресивното поведение. // Д о м, д е т е, д е тска г р а д и н а, 2000, № 1, с. 23.
40. МИНЕВА, Д. Агресивни ли са децата от предучилищна възраст2 // П е д а г о г и к а, 1999, № 10, с. 91.
41. МИРЧЕВА, В. Има ли насилие в българското училище? // У п р а в л е ние н а с р е д н о т о о б р а з о в а н и е, 2000, № 2 – 3, с. 54.
42. МИРЧЕВА, К. Децата не се раждат насилници. // О б щ е с т в е н о в ъ зпи т а н и е, 2004, № 4, с. 11.
43. МИТЕВА, П. Агресивността, отразена в детската рисунка. // П е д а г о г и к а, 2005, № 7, с. 62.
44. МИТЕВА, П. Социално – педагогически аспекти на агресията при деца в началното частно училище. // П е д а г о г и к а, 2001, № 6, с. 28.
45. МИТЕВА, П. Проверка на ефективността от проведена програма за редуциране на агресивното поведение при учениците в начална училищна степен. // Н а ч а л н о у ч и л и щ е, 2005, № 1, с. 73.
46. МИТЕВА, П. Сравнителна характеристика на проявите на агресивно поведение при учениците в начална училищна степен / 3 – 4 клас на държавните и недържавен тип улилище/. // Н а ч а л н о у ч и л и щ е, 2004, № 6, с. 68.
47. МИХАЙЛОВА, Д. Насилието срещу деца – измерение и противодействие. // О б щ е с т в е н о в ъ з и т а н и е, 2001, № 1, с. 70.
48. МИШЕВА, Г. Насилието в училище. // П е д а г о г и к а, 1995, № 3, с. 28.
49. МЬОРВАЛД, Г. Насилието в училището. // П е д а г о г и к а, 1994, № 3, с. 51.
50. НАСИЛИЕТО в училище. /Тема на броя/. // П е р с п е к т и в и, 98, т. 26, 1996, № 2, с. 265.
51. НИКОЛОВА, В. Агресивността и детето на нашето съвремие. // П р е д у ч. в ъ з п и т а н и е, 2004, № 2, с. 8.
52. НИКОЛОВА, Н. Така нареченото зло. Към естествената история на агресията. // О б р а з о в а н и е, 2003, № 1, с. 48.
53. НИКОЛОВА, Хр. Прояви на агресивност при 3 – 4 год. деца и възможности за преодоляване. // О б р а з. и к в а л и ф и к а ц и я, 1994, № 5, с. 63.
54. ПАВЛОВ, Д. Преодоляване на насилието в училище – фактор за развитие на духовността. // П е д а г о г и к а, 1999, № 10, с. 75.
55. ПЕЕВ, И. Детската агресивност и позитивната психотерапия. // П е д а г о г и к а, 1996, № 7, с. 13.
56. ПЕЙДЖ, Р. Училището и посегателствата върху учениците. /САЩ/. // Компас, 1999, № 3 – 4, с. 49.
57. ПЕЛЕТИЕ, П. и др. Франция. Насилието в училище – страх № 1 за французите. // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а н и е, 2000, № 5, с. 60.
58. ПИРЬОВ, Г. За агресията и възпитанието. // У ч и л и щ е, 1993, № 11, с. 38.
59. ПИЩАЛОВА, М. Формиране на агресивната личност. // О б р а з о в а н ие, 1999, № 1, с. 66.
60. ПОЛНАРЕВА, Н. Пред лицето на детската агресия и депресия. // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а н и е, 2002, № 5, с. 7.
61. РАНГЕЛОВА, Ц. Агресивното поведение на подрастващите. // О б р а з о в. и к в а л и ф и к а ц и я, 1994, № 1, с. 83.
62. РИЧ, Дж. Оценяване и контрол на училищния вандализъм. // К о м п а с, 1994, № 9, с. 29.
63. РУДЖЕРИ, Л. Проблеми на агресивността и виктимността в ученическите общности. // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а н и е, 2003, № 2, с. 9.
64. СЛАВЧЕВ, А. Сексуално малтретираното дете. // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а н и е, 2002, № 6, с. 10.
65. СМИРНОВА, Е. О. и др. Психологические особенности и варианты детской агрессивности. // В о п р о с ы п с и х о л о г и и, 2002, № 1, с. 17.
66. СТОИЛОВА, Р. Причини за насилието в съвременното българско училище. // С о ц и о л ог и ч е с к и п р о б л е м и, 1997, № 1, с. 82.
67. СТОУН, Дж. Сексуалното насилие – заплаха за нашите деца. // О т в о рено о б р а з о в а н и е, 1998, № 5, с. 114.
68. СТРАТИЕВА, Б. За някои афективни прояви при децата. // П р е д у ч. възпи т а н и е, 2005, № 2, с. 27.
69. ТОДОРОВА Й. Детският гняв и позитивното възпитание. // П р е д у ч. възпи т а н и е, 2004, № 2, с. 10.
70. ТОМАНОВ, К. Насилието срещу деца. // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а ние, 2001, № 3, с. 27.
71. ФИГДОР, Г. Детская агресивность. // Н а ч. ш к о л а, 1998, № 11 – 12, с. 32.
72. ХИНУ, А. Насилието : както ти на мене, така и аз на тебе. // К о м п а с, 1995, № 1, с. 32.
73. ЦВЕТКОВА, М. Агресията – норми и отклонения. // О б щ е с т в е н о възпи т а н и е, 2002, № 3, с. 4.
74. ЦУКАРОВА, Ф. Насилие и здраве. // О б щ е с т в е н о в ъ з п и т а н и е, 2003, № 1, с. 65.
75. ЧИРПАНЛИЕВ Н. Проблемът за насилието сред младите хора в България през погледа на едно социологическо изследване. // П е д а г о г и к а, 1999, № 10, с. 79.
76. ШЕР, А. Насилието като проблем – педагогиката като решение. // Педагогика, 1995, № 1, с. 69.
77. ШОШЕВА, В. и др. Агресия и депресия при деца със задръжки в психическото развитие. // С п е ц и а л н а п е д а г о г и к а, 2002, № 1, с. 68.
78. ЩЕРБИНИНА, Ю. Проблемы речевой агрессии в педагогическом развитии. // Д о ш к о л ь н о е в о с п и т а н и е, 2004, № 9, с. 102.
Библиографската справка е актуализиран вариант на издадената от Педагогическата библиотека. справка под същото име в сп. “Училището” бр. 6 – 7 от 2000 г., изготвена от Иванка Лапавичева и Венета Евтимова.
С тази справка библиотеката участва в Националната научна конференция “Агресията сред учениците”, организирана от СБУ /20 април 2004 г./
Настоящата библиография е обогатена с нови заглавия от Иванка Лапавичева и Здравка Грънчарова – ст. специалисти към отдел “Образование и наука”.
Съдържа 27 описания на книги и 78 статии от периодичния печат.
Предназначена е за учители по психология, педагогически съветници, социални работници и др.
29. 11. 2005 г.
Забележка: "
ОБЩИНА ПЛОВДИВ
ОТДЕЛ “ ОБРАЗОВАНИЕ И НАУКА”
" ПЕДАГОГИЧЕСКА БИБЛИОТЕКА "
Няма коментари:
Публикуване на коментар